SUBSKRYBUJ: https://www.youtube.com/c/AdamKornackiTestuje?sub_confirmation=1 X-drive, 4-Matic, quattro, 4×4… te skróty oznaczają napęd na cztery koła. Czy warto w niego inwestować, kiedy się przydaje? Ile kosztuje jego zakup i eksploatacja? O tym wszystkim w tym odcinku pogadanek! Miłego odbioru!! #motoryzacja #adamkornacki #automaniak
Mechanik Samochodów Serwis Samochodów z Napędem na 4 koła, Nasza firma serwisuje i naprawia samochody w Warszawie. Mechanik 4×4, Mechanik Samochodów z napędem 4×4, Naprawa samochodów 4×4 Warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Warszawa.
Related
31 thoughts on “Napęd na cztery koła, potrzebny czy nie???”
Hejo jeżdżę 30lat też wokul komina od szosy zjeżdżam max 1km zawsze napęd na jedną os .od 2 lat jerzdze AWD ponad 300KM i stwierdzam że napęd na przednią oś i roczne opony z dotu są lepszym wyborem nisz 4×4 (wyjątek dla tych co jerzdzo po lesie polach i górach ) jagbym miał możliwość wyboru to napęd na przednia oś bezpieczeństwo i ekonomika i max roczne opony z dotu morze komuś ta opinia i moje doświadczenie 30letnie komuś się przyda szerokości pozdrawiam
Prawdziwe napędy ma audi , mitsubishi i subaru , reszta to niby napęd jak 4matic czy x drive co nie ruszają ze śniegu po kostki , ale dla mnie quattro z audi jest najlepsze
Widziałem jak działa torsen czyli tzw. quattro – można zobaczyć nawet jak stara 80tka robi za pług śnieżny, w porównaniu X-drive od BMW… no jeden wielki śmiech… x-drive to jest tylko napis do specyfikacji auta. Zadziwia mnie, że obie marki są niemieckie a X-drive to taki śmietnik.
kupując Subaru nie masz wyboru i kupujesz auto obute w 4 koła, stały napęd na wszystkie koła i innego nie chcę ani zimą ani latem ani na śliskim a że pali więcej huk tam
W roku 2018 Zakupiłem auto Subaru Forester XT z napędem stałym 4×4( uwaga ciekawostka innych nie ma🤣) nie Man zastrzeżeń jedyny błąd który popełniłem (posłuchałam szwagra😉) że nie złożyłem instalacji gazowej polecam tym którzy planują takie auto zakupić żeby przemyśleli montaż instalacji LPG to po prostu się opłaci 15 litrów benzyny przy dynamicznej jeździe ( tu następna ciekawostka inaczej tym autem się nie da 🤣) podsumowując zakładajcie „GAZ”!!! 😊 Jakie rady pan Andrzej może dać odnośnie tego auta np. Skrzyni biegów itp…
Ja na pierwsze auto kupiłem słynne i legendarne quattro w a6 c5 i powiem szczerze że owy napęd działa na plus tego auta. Wiadomo że audi ma silnik na zderzaku i prowadzenie z tym napędem jest lepsze, owszem waga auta wrasta co za tym idzie spalanie, natomiast napęd sam w sobie przydaje się. Mimo że zimy w Polsce są jakie są to podjazd pod byle jaką góreczkę nie jest problemem, a zarzucenie bokiem o 2 w nocy na ośnieżonym parkingu daje frajdę i pozwala młodemu kierowcy nauczyć jak auto się zachowuje gdy wpada w poślizg.
fajny materiał choć doszukałem się pewnej nieścisłości: pierwszym autem osobowym 4×4 nie buło audi… napęd ten został wprowadzony przez Jensena w modelu Interceptor bodaj w 67roku. Model ten jednak nie był hitem sprzedaży więc na upartego można by go pominąć jednak Subaru Leone w roku 1971 było już masowo sprzedawane i jak wiadomo obdarowane 4×4 dłuuuugo przed Audi.
Raz awd zawsze awd. Fajnie jest to rozwiązane w Volvo. Tam zawsze jak się rusza jest zapięte 4×4. Auto analizuje jazdę i jeżeli nie ma takiej potrzeby odłącza tył. Jak tylko komputer stwierdzi, że 4×4 jest potrzebne momentalnie dopina tył.
Zawsze marzył mi się taki napęd w aucie. Teraz skutecznie się z niego wyleczyłem. Lepiej odpuścić te kilka jazd w ciągu roku, niż mieć dwie świnki skarbonki (auto i napęd 4×4). Pozdrawiam.
Panie Kornacki, uwielbiam 'Zakup kontrolowany", w którym czasem musi Pan hamować wybuch śmiechu na wypowiedzi kierowców o danym samochodzie. którzy nie mają pańskiej wiedzy ale chcą czymś zabłysnąć. Jednak o napędzie 4×4 dopadł Pana wielkomiejski styl życia. Niech Pan pomyśli o miasteczkach co nawet powiatem nie są, np w warmińsko-mazurskim. Tu nie ma ruszania od świateł do świateł tu jest podjazd pod stromy wjazd na skrzyżowanie gdzie samochody z przednim napędem wymiękają gdy na jezdni jest lód. Były zimy gdy na ulicach jeździły tylko traktory i suvy 4×4 i to z większym prześwitem. 20 ty stopień odśnieżania jak za PRL-u. Naprawdę powinniście się czasem wybrać superautem na prowincję gdzie czasem nawet GPS zawodzi, ugoszczę najlepiej jak potrafię, pewnych potraw Pan na pewno nie jadł.
Wcześniej jeździłem wyłącznie autami przednionapędowym, ale odkąd kupiłem pierwsze 4×4 (a jest to tylko haldex 4 gen) to nigdy już się nie zdecyduję na auto przednionapędowe. Komfort jazdy i przyspieszenie w każdych warunkach – nieopisany. Do tego spalanie wcale NIE (!) jest wyższe niż w podobnym aucie przednionapędowym jakie użytkowałem wcześniej…
Jakie w latach 80. i 90. były opony zimowe do samochodów? Jakie w latach 80. i 90. miały samochody standardowy system stabilizacji ruchu na zakrętach oraz kontroli trakcji? Czasy się zmieniły i każdy nowy samochód jest wyposażony w system stabilizacji ruchu na zakrętach oraz kontroli trakcji, a także zmieniła się przyczepność opon zimowych.
Polki i Polacy w samochodach muszą mieć silnik o dużej mocy oraz napęd na cztery koła, ponieważ inaczej samochód nie przyspiesza w każdych warunkach drogowych. Polki i Polacy są miłośnikami niemieckich samochodów nowych oraz używanych, które są nazywane premium z markami Audi, BMW i Mercedes-Benz.
Jak dla mnie zapomniano powiedzieć ile taki napęd daje przy zjazdach z góry na śliskich mokrych i pokrytych śniegiem drogach w których to samochód zachowuje się dużo bezpieczniej bo można hamować silnikiem i jest to 2x bardziej efektywne bo dochamowuja nas 2 osie napędowe a w przypadku np przednio napędowki samochód jest w stanie nawet nie móc skręcić kołami oraz w starszych konstrukcjach może dojść do zablokowania przez ABS jednego przedniego koła wtedy całkowicie tracimy ABS i może dojść do wypadku (corsa c) koszty są nie dużo wyższe za to co oferuje
Przydałoby się omówienie takie szczegółowe napędów różnych firm, jak działają, wady i zalety, bo dla kogoś kto w tym nie siedzi, nie miał okazji pojeżdżenia i porównania to byłoby przydatne przy zakupie.
Hejo jeżdżę 30lat też wokul komina od szosy zjeżdżam max 1km zawsze napęd na jedną os .od 2 lat jerzdze AWD ponad 300KM i stwierdzam że napęd na przednią oś i roczne opony z dotu są lepszym wyborem nisz 4×4 (wyjątek dla tych co jerzdzo po lesie polach i górach ) jagbym miał możliwość wyboru to napęd na przednia oś bezpieczeństwo i ekonomika i max roczne opony z dotu morze komuś ta opinia i moje doświadczenie 30letnie komuś się przyda szerokości pozdrawiam
Prawdziwe napędy ma audi , mitsubishi i subaru , reszta to niby napęd jak 4matic czy x drive co nie ruszają ze śniegu po kostki , ale dla mnie quattro z audi jest najlepsze
Widziałem jak działa torsen czyli tzw. quattro – można zobaczyć nawet jak stara 80tka robi za pług śnieżny, w porównaniu X-drive od BMW… no jeden wielki śmiech… x-drive to jest tylko napis do specyfikacji auta. Zadziwia mnie, że obie marki są niemieckie a X-drive to taki śmietnik.
Dobrze mądrego posłuchać 😉 Pozdrawiam
Dodatkowy koszt posiadania 4×4 czy AWD to konieczność posiadania opon o takim samym bieżniku i różnicy głębokości bieżnika nie większym niż 2mm!
torsen w audi jest stały jak dobrze wiem
Quattro #1 audi ❤
kupując Subaru nie masz wyboru i kupujesz auto obute w 4 koła, stały napęd na wszystkie koła i innego nie chcę ani zimą ani latem ani na śliskim a że pali więcej huk tam
Ja nawet w pizzeri zamawiam tylko 14. Quattro.
Stop hybrid , go smog!
W roku 2018 Zakupiłem auto Subaru Forester XT z napędem stałym 4×4( uwaga ciekawostka innych nie ma🤣) nie Man zastrzeżeń jedyny błąd który popełniłem (posłuchałam szwagra😉) że nie złożyłem instalacji gazowej polecam tym którzy planują takie auto zakupić żeby przemyśleli montaż instalacji LPG to po prostu się opłaci 15 litrów benzyny przy dynamicznej jeździe ( tu następna ciekawostka inaczej tym autem się nie da 🤣) podsumowując zakładajcie „GAZ”!!! 😊
Jakie rady pan Andrzej może dać odnośnie tego auta np. Skrzyni biegów itp…
Słuchałem do momentu wypowiedzi na temat inwestycji w kontekscie napedu na 4 kola. Samochód, inwestycja. No chyba ze jakis klasyk, bialy kruk.
Napęd tylny jest męski, przedni damski a 4×4 nijaki😀
WRECZ NIEZBEDNY
Ja na pierwsze auto kupiłem słynne i legendarne quattro w a6 c5 i powiem szczerze że owy napęd działa na plus tego auta. Wiadomo że audi ma silnik na zderzaku i prowadzenie z tym napędem jest lepsze, owszem waga auta wrasta co za tym idzie spalanie, natomiast napęd sam w sobie przydaje się. Mimo że zimy w Polsce są jakie są to podjazd pod byle jaką góreczkę nie jest problemem, a zarzucenie bokiem o 2 w nocy na ośnieżonym parkingu daje frajdę i pozwala młodemu kierowcy nauczyć jak auto się zachowuje gdy wpada w poślizg.
Tylko RWD
fajny materiał choć doszukałem się pewnej nieścisłości: pierwszym autem osobowym 4×4 nie buło audi… napęd ten został wprowadzony przez Jensena w modelu Interceptor bodaj w 67roku. Model ten jednak nie był hitem sprzedaży więc na upartego można by go pominąć jednak Subaru Leone w roku 1971 było już masowo sprzedawane i jak wiadomo obdarowane 4×4 dłuuuugo przed Audi.
Dzięki za info! Fajny materiał. Wydaje mi się jednak, że to Subaru jako pierwsze wprowadziło 4WD w osobówce – Subaru Leone 4WD
Bez urazy, ale to taki program dla laików. Nie dowiedziałem się niczego, czego bym nie wiedział. No i z torsenem trochę Adamowi nie poszło 🙂
Uważam że najlepiej rozwiązany napęd 4×4 jest zastosowany w samochodach Pajero 2 ( super select ) i Jeep Cherokee XJ .
Raz awd zawsze awd.
Fajnie jest to rozwiązane w Volvo. Tam zawsze jak się rusza jest zapięte 4×4. Auto analizuje jazdę i jeżeli nie ma takiej potrzeby odłącza tył. Jak tylko komputer stwierdzi, że 4×4 jest potrzebne momentalnie dopina tył.
Zawsze marzył mi się taki napęd w aucie. Teraz skutecznie się z niego wyleczyłem. Lepiej odpuścić te kilka jazd w ciągu roku, niż mieć dwie świnki skarbonki (auto i napęd 4×4). Pozdrawiam.
Panie Kornacki, uwielbiam 'Zakup kontrolowany", w którym czasem musi Pan hamować wybuch śmiechu na wypowiedzi kierowców o danym samochodzie. którzy nie mają pańskiej wiedzy ale chcą czymś zabłysnąć. Jednak o napędzie 4×4 dopadł Pana wielkomiejski styl życia. Niech Pan pomyśli o miasteczkach co nawet powiatem nie są, np w warmińsko-mazurskim. Tu nie ma ruszania od świateł do świateł tu jest podjazd pod stromy wjazd na skrzyżowanie gdzie samochody z przednim napędem wymiękają gdy na jezdni jest lód. Były zimy gdy na ulicach jeździły tylko traktory i suvy 4×4 i to z większym prześwitem. 20 ty stopień odśnieżania jak za PRL-u. Naprawdę powinniście się czasem wybrać superautem na prowincję gdzie czasem nawet GPS zawodzi, ugoszczę najlepiej jak potrafię, pewnych potraw Pan na pewno nie jadł.
Wcześniej jeździłem wyłącznie autami przednionapędowym, ale odkąd kupiłem pierwsze 4×4 (a jest to tylko haldex 4 gen) to nigdy już się nie zdecyduję na auto przednionapędowe. Komfort jazdy i przyspieszenie w każdych warunkach – nieopisany. Do tego spalanie wcale NIE (!) jest wyższe niż w podobnym aucie przednionapędowym jakie użytkowałem wcześniej…
Suzuki Allgrip ^^
Tylko Subaru
Jakie w latach 80. i 90. były opony zimowe do samochodów? Jakie w latach 80. i 90. miały samochody standardowy system stabilizacji ruchu na zakrętach oraz kontroli trakcji? Czasy się zmieniły i każdy nowy samochód jest wyposażony w system stabilizacji ruchu na zakrętach oraz kontroli trakcji, a także zmieniła się przyczepność opon zimowych.
Polki i Polacy w samochodach muszą mieć silnik o dużej mocy oraz napęd na cztery koła, ponieważ inaczej samochód nie przyspiesza w każdych warunkach drogowych.
Polki i Polacy są miłośnikami niemieckich samochodów nowych oraz używanych, które są nazywane premium z markami Audi, BMW i Mercedes-Benz.
Nic nie pomoże napęd na cztery koła w samochodach z oponami letnimi lub słabymi oponami zimowymi bez kolców na śniegu i oponami bez kolców na lodzie.
Bardzo wielu producentów crossoverów rezygnuje z napędu na cztery koła, bo to nie ma sensu i prawie nikt tego rodzaju napędu nie kupuje.
Jak dla mnie zapomniano powiedzieć ile taki napęd daje przy zjazdach z góry na śliskich mokrych i pokrytych śniegiem drogach w których to samochód zachowuje się dużo bezpieczniej bo można hamować silnikiem i jest to 2x bardziej efektywne bo dochamowuja nas 2 osie napędowe a w przypadku np przednio napędowki samochód jest w stanie nawet nie móc skręcić kołami oraz w starszych konstrukcjach może dojść do zablokowania przez ABS jednego przedniego koła wtedy całkowicie tracimy ABS i może dojść do wypadku (corsa c) koszty są nie dużo wyższe za to co oferuje
Przydałoby się omówienie takie szczegółowe napędów różnych firm, jak działają, wady i zalety, bo dla kogoś kto w tym nie siedzi, nie miał okazji pojeżdżenia i porównania to byłoby przydatne przy zakupie.