Loading…

Mechanik 4x4 Warszawa

Elektryk, Mechanik do Aut 4x4 i Elektromechanik w Warszawie.
Kontakt do Mechanika

Napęd 4×4 dla początkujących :) Poradnik Terenwizji



Jak działa napęd 4×4, mechanizm różnicowy itd.
Poradnik dla początkujących.

Mechanik Samochodów Serwis Samochodów z Napędem na 4 koła, Nasza firma serwisuje i naprawia samochody w Warszawie. Mechanik 4×4, Mechanik Samochodów z napędem 4×4, Naprawa samochodów 4×4 Warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Warszawa.

50 thoughts on “Napęd 4×4 dla początkujących :) Poradnik Terenwizji

  1. Nie mam auta 4×4 ale o ile rozumiem jak działają blokady to ni cholery nie kumam o co chodzi z reduktorem. Niby dlaczego te sprzęgła się palą? Podobno z reduktorem jeździ się na 2 biegu to nie jest tak samo jak bez reduktora na 1?? Czy dwójka z reduktorem jest "wolniejsza" od pierwszego biegu bez reduktora? To dlaczego nie jeździć na pierwszym biegu z reduktorem? Nic nie czaje…

  2. śmiejcie się śmiejcie ale ja jeździłem pierwszy tydzień na part-time na asfalcie i myslalem ze cos jest zepsute. Myslalem ze full-time to jakis PEŁNY napęd terenowy do użytkowania tylko w terenie xDD

  3. Ja chyba dalej nie rozumiem działania mojego napedu 4×4 w Jeep Compass. Niby jest blokada ale tam wszystko jest elektroniczne, gdy zawisłem na redlinie to tylne koło bedace w powietrzu się kreciłem i nie mogłem wyjechać, napęd był niby zblokowany, esp wyłączone – czy mogłem jakoś poradzić sobie w tej sytuacji ?

  4. Hmm a czy Subaru Legacy/Outback ze stałym napędem S-AWD i reduktorem w manualnej skrzyni jest autem terenowym ? :> bo ja mam drugą wajchę w osobówce czuje w tym potencjał 😛

  5. jakieś 15 lat temu znajomy kupił peugeota 405 ( sedan) z silnikiem Mi 16 – import ze Szwajcarii i ta peżocina miał blokady na tyle i przodzie ( silniczki elektryczne nawijały linkę która wychodziła z mechanizmu) Nie wiem dziś czy była blokada centralna, ale było jeszcz hydrauliczne podnoszenie tyłu – można było koła zmienić bez podnośnika. Nigdy już nie spotkałem takiej bestii, a powiem Wam, że na śniegu to była bestia !

  6. Łada Niva jest genialnie wymyślona. Stały napęd z centralnym mechanizmem różnicowym. Można jeździć gdzie się chce. Jak są kłopoty to można włączyć blokade mechanizmu. Jak jest ciężko to jest też reduktor. Osobno włącza się reduktor a osobno blokade więc można jeździć na reduktorze po asfalcie! Brak ramy dzięki czemu jest lekka ale i bardzo sztywna jak na samonośną konstrukcje. Jest tylko lekka rama zintegrowana. Przedni most łamany z pół osiami na wierzchu dzięki czemu mamy spory prześwit i dużo lepszy komfort na wertepach. Uważam że Niva jest gienialnie zaprojektowana. Szkoda tylko że wykonano ją z gównolitu. Gdy by ten projekt trafił do jakiejś eropejskiej fabryki np vw to była by to najlepsza terenówka na świecie. Rosjanie robią to auto totalnie na odwal z najgorszych materiałów jakie znajdą. Ciekaw jestem czy się teraz coś poprawiło od kąd renault ma udziały w Waz-ie. Moja nivka z 2004r do najmniej awaryjnych nie należała.

  7. przy starszych terenówkach, można zastosować patent "hydraulicznego ręcznego", tylko trzeba zmodyfikować instalacje hamulcową, (zazwyczaj w starszych autach był rozdział na przód i tył, trzeba zrobić układ krzyżowy), wpiąć dodatkowe pompki i cieszyć się możliwością dohamowania kół które straciły trakcje (takie manualne ESP na wykrzyż 😀 )
    -tańsze od blokad, tylko trzeba zrobić zgodnie ze sztuką, i "sensownie" rozmieścić "dodatkowe elementy – PT !

  8. Witam .Jesli tracisz trakcje to blokady nie pomoga,chociaz pomagaja czasem na wykrzyzach.Wedlug mnie wazniejsza jest dobrze dobrana opona..i wiadomo przeswit.Test podobny do dawno temu zmontowanego chyba w Rosji .Osobiscie testowalem juz wiele aut i wiadomo najwazniejszy jest kierowca.Pozdrawiam z Podhala

Dodaj komentarz

Zadzwoń!