Jak działa napęd 4×4, mechanizm różnicowy itd.
Poradnik dla początkujących.
Mechanik Samochodów Serwis Samochodów z Napędem na 4 koła, Nasza firma serwisuje i naprawia samochody w Warszawie. Mechanik 4×4, Mechanik Samochodów z napędem 4×4, Naprawa samochodów 4×4 Warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Warszawa.
Related
50 thoughts on “Napęd 4×4 dla początkujących :) Poradnik Terenwizji”
Nie mam auta 4×4 ale o ile rozumiem jak działają blokady to ni cholery nie kumam o co chodzi z reduktorem. Niby dlaczego te sprzęgła się palą? Podobno z reduktorem jeździ się na 2 biegu to nie jest tak samo jak bez reduktora na 1?? Czy dwójka z reduktorem jest "wolniejsza" od pierwszego biegu bez reduktora? To dlaczego nie jeździć na pierwszym biegu z reduktorem? Nic nie czaje…
śmiejcie się śmiejcie ale ja jeździłem pierwszy tydzień na part-time na asfalcie i myslalem ze cos jest zepsute. Myslalem ze full-time to jakis PEŁNY napęd terenowy do użytkowania tylko w terenie xDD
Ja chyba dalej nie rozumiem działania mojego napedu 4×4 w Jeep Compass. Niby jest blokada ale tam wszystko jest elektroniczne, gdy zawisłem na redlinie to tylne koło bedace w powietrzu się kreciłem i nie mogłem wyjechać, napęd był niby zblokowany, esp wyłączone – czy mogłem jakoś poradzić sobie w tej sytuacji ?
Hmm a czy Subaru Legacy/Outback ze stałym napędem S-AWD i reduktorem w manualnej skrzyni jest autem terenowym ? :> bo ja mam drugą wajchę w osobówce czuje w tym potencjał 😛
jakieś 15 lat temu znajomy kupił peugeota 405 ( sedan) z silnikiem Mi 16 – import ze Szwajcarii i ta peżocina miał blokady na tyle i przodzie ( silniczki elektryczne nawijały linkę która wychodziła z mechanizmu) Nie wiem dziś czy była blokada centralna, ale było jeszcz hydrauliczne podnoszenie tyłu – można było koła zmienić bez podnośnika. Nigdy już nie spotkałem takiej bestii, a powiem Wam, że na śniegu to była bestia !
Łada Niva jest genialnie wymyślona. Stały napęd z centralnym mechanizmem różnicowym. Można jeździć gdzie się chce. Jak są kłopoty to można włączyć blokade mechanizmu. Jak jest ciężko to jest też reduktor. Osobno włącza się reduktor a osobno blokade więc można jeździć na reduktorze po asfalcie! Brak ramy dzięki czemu jest lekka ale i bardzo sztywna jak na samonośną konstrukcje. Jest tylko lekka rama zintegrowana. Przedni most łamany z pół osiami na wierzchu dzięki czemu mamy spory prześwit i dużo lepszy komfort na wertepach. Uważam że Niva jest gienialnie zaprojektowana. Szkoda tylko że wykonano ją z gównolitu. Gdy by ten projekt trafił do jakiejś eropejskiej fabryki np vw to była by to najlepsza terenówka na świecie. Rosjanie robią to auto totalnie na odwal z najgorszych materiałów jakie znajdą. Ciekaw jestem czy się teraz coś poprawiło od kąd renault ma udziały w Waz-ie. Moja nivka z 2004r do najmniej awaryjnych nie należała.
przy starszych terenówkach, można zastosować patent "hydraulicznego ręcznego", tylko trzeba zmodyfikować instalacje hamulcową, (zazwyczaj w starszych autach był rozdział na przód i tył, trzeba zrobić układ krzyżowy), wpiąć dodatkowe pompki i cieszyć się możliwością dohamowania kół które straciły trakcje (takie manualne ESP na wykrzyż 😀 ) -tańsze od blokad, tylko trzeba zrobić zgodnie ze sztuką, i "sensownie" rozmieścić "dodatkowe elementy – PT !
Witam .Jesli tracisz trakcje to blokady nie pomoga,chociaz pomagaja czasem na wykrzyzach.Wedlug mnie wazniejsza jest dobrze dobrana opona..i wiadomo przeswit.Test podobny do dawno temu zmontowanego chyba w Rosji .Osobiscie testowalem juz wiele aut i wiadomo najwazniejszy jest kierowca.Pozdrawiam z Podhala
Idiotyczne pytanie.
Co to za fury od 14 do 24s? 😀
Vai beach
Każdy pojazd jest terenowy gdy tylko właściciel chce nim poupalać i sobie poradzi
🤔Dobrze dobrze
https://youtu.be/yYAw79386WI chyba nie da się prościej…
Można też zaspawać dyferencjał i mieć to gdzieś tylko nie radzę wiele jeździć po asfalcie
super dzienki za porade
Taktyczny
A jak wyglądają możliwości kontroli napędu w nowej Rav4'ce?
A G 63 da rade w terenie?
Za skrzynią biegów jest skrzynia rozdzielcza a nie reduktor…
Reduktor jest tylko elementem skrzyni rozdzielczej
Nie mam auta 4×4 ale o ile rozumiem jak działają blokady to ni cholery nie kumam o co chodzi z reduktorem. Niby dlaczego te sprzęgła się palą? Podobno z reduktorem jeździ się na 2 biegu to nie jest tak samo jak bez reduktora na 1?? Czy dwójka z reduktorem jest "wolniejsza" od pierwszego biegu bez reduktora? To dlaczego nie jeździć na pierwszym biegu z reduktorem? Nic nie czaje…
śmiejcie się śmiejcie ale ja jeździłem pierwszy tydzień na part-time na asfalcie i myslalem ze cos jest zepsute. Myslalem ze full-time to jakis PEŁNY napęd terenowy do użytkowania tylko w terenie xDD
A czy toyota rav4 seri 1 to jest SUV czy terenówka
Ja chyba dalej nie rozumiem działania mojego napedu 4×4 w Jeep Compass. Niby jest blokada ale tam wszystko jest elektroniczne, gdy zawisłem na redlinie to tylne koło bedace w powietrzu się kreciłem i nie mogłem wyjechać, napęd był niby zblokowany, esp wyłączone – czy mogłem jakoś poradzić sobie w tej sytuacji ?
Co to za wersja tego czerwonego renegade'a ? Czy po jakiś modyfikacjach?
Hmm a czy Subaru Legacy/Outback ze stałym napędem S-AWD i reduktorem w manualnej skrzyni jest autem terenowym ? :> bo ja mam drugą wajchę w osobówce czuje w tym potencjał 😛
Siema, ja z reklamy 😀
Hummer jest suv-em, bo nie ma sztywnych mostów 😜🤣🤣🤣
jakieś 15 lat temu znajomy kupił peugeota 405 ( sedan) z silnikiem Mi 16 – import ze Szwajcarii i ta peżocina miał blokady na tyle i przodzie ( silniczki elektryczne nawijały linkę która wychodziła z mechanizmu) Nie wiem dziś czy była blokada centralna, ale było jeszcz hydrauliczne podnoszenie tyłu – można było koła zmienić bez podnośnika. Nigdy już nie spotkałem takiej bestii, a powiem Wam, że na śniegu to była bestia !
iraq
1:29
A muj ojcoec mjal kjedys jeep wj
A
CZYLI renówka to nie terenówka a Rav4 to nie szosówka … nic nie rozumiem ..a róznicowka to nie nadmiaroprądówka… pomieszalo mi sie calkiem
Wtf look😲🥵2:23
Samochód terenowy to taki, który wjedzie w dany teren i uda się mu z niego wyjechać. Prostszej definicji chyba nie ma:)
Dalej nie wiem co to 4H 4H lock i 4L wytlumaczy to ktos po chłopsku?
Juz w wieku 12 lat mialem szanse sie przejechac za kierownicana nissane gt 4×4 naprawrawde polecam
Reduktor do malucha = terenówka
5:05 można jeśli masz stały naped 4×4 jak np. mam w Honkerze
Pamiętam jak w Krynicy Morskiej przyjechał pan pięknym wypucowanym teronowcem wiechal na plażę ii ,wyciągał go stary UAZ,👍👍
pierwsze 10 sekund piękne! ps bo liny się zaczepia i mocuje na dachu za nim się wklei:)
Jak zwykle bardzo madry film.pozdrawiam.
Пшшшш)
Привет из России
najlepszy napęd elektryczny i silnik przy każdym kole ;p ale to pieśń przyszłości
A co ze skrzynią? Automat czy manual ?
Furmanka f pare kuni…
I jado!
Suzuki SX4 w wersji 4×4… To sam nie wiem jak swoje auto traktować, niby crossover ale widziałem że ludzie tym jeżdżą po wertepach… 🙂
A jakby tak quattro? 😉
Wydaje mi się że takiej terenówce bez kontroli trakcji, na dwóch rolkach (przód i tył), mogłoby pomóc zjechać chwilowe naciśnięcie hamulca.
No a co w temacie mojego Subaru Legacy 4 ma napęd na cztery koła i ma reduktor 🙂
Łada Niva jest genialnie wymyślona. Stały napęd z centralnym mechanizmem różnicowym. Można jeździć gdzie się chce. Jak są kłopoty to można włączyć blokade mechanizmu. Jak jest ciężko to jest też reduktor. Osobno włącza się reduktor a osobno blokade więc można jeździć na reduktorze po asfalcie! Brak ramy dzięki czemu jest lekka ale i bardzo sztywna jak na samonośną konstrukcje. Jest tylko lekka rama zintegrowana. Przedni most łamany z pół osiami na wierzchu dzięki czemu mamy spory prześwit i dużo lepszy komfort na wertepach. Uważam że Niva jest gienialnie zaprojektowana. Szkoda tylko że wykonano ją z gównolitu. Gdy by ten projekt trafił do jakiejś eropejskiej fabryki np vw to była by to najlepsza terenówka na świecie. Rosjanie robią to auto totalnie na odwal z najgorszych materiałów jakie znajdą. Ciekaw jestem czy się teraz coś poprawiło od kąd renault ma udziały w Waz-ie. Moja nivka z 2004r do najmniej awaryjnych nie należała.
psiej krwi.
Gdzie jest ta piaszczyste górka. Szukam wyzwań bo wszystko przejeżdżam swoim xtrailem t31 💪
Opel frontera co sądzicie ?
przy starszych terenówkach, można zastosować patent "hydraulicznego ręcznego", tylko trzeba zmodyfikować instalacje hamulcową, (zazwyczaj w starszych autach był rozdział na przód i tył, trzeba zrobić układ krzyżowy), wpiąć dodatkowe pompki i cieszyć się możliwością dohamowania kół które straciły trakcje (takie manualne ESP na wykrzyż 😀 )
-tańsze od blokad, tylko trzeba zrobić zgodnie ze sztuką, i "sensownie" rozmieścić "dodatkowe elementy – PT !
Witam .Jesli tracisz trakcje to blokady nie pomoga,chociaz pomagaja czasem na wykrzyzach.Wedlug mnie wazniejsza jest dobrze dobrana opona..i wiadomo przeswit.Test podobny do dawno temu zmontowanego chyba w Rosji .Osobiscie testowalem juz wiele aut i wiadomo najwazniejszy jest kierowca.Pozdrawiam z Podhala
Bez blokady tylnego mosty to mozna sobie w dupie pogrzebac, byle row pod katem jest nie do pokonania
Fiat Panda !!!