Na jakich oponach jeździć zimą terenówką?
Terenwizja szuka odpowiedzi testując różne opony.
Mechanik Samochodów Wewnętrzne mechanizmy pojazdu z napędem na cztery koła, składające się z mechanizmu różnicowego oraz innych elementów. Mobilny Zakład Serwisowo-Naprawczy Samochodów Czterokołowych, Mechanik Samochodów Nasza firma świadczy usługi na terenie Warszawy w zakresie obsługi i naprawy pojazdów samochodowych. Serwis i naprawa samochodów ciężarowych Warszawa 4×4, naprawa samochodów ciężarowych Warszawa 4×4 oraz mechanik samochodów ciężarowych Warszawa 4×4 są dostępne w tej firmie. Mechanizmy 4×4 łącznie z mechanizmem różnicowym itp. Mechanik Samochodów Serwis pojazdów z napędem na cztery koła, Na terenie miasta Warszawa nasza firma oferuje obsługę i naprawy pojazdów mechanicznych. mechanik 4×4, mechanik samochodowy 4×4, naprawa samochodów 4×4 Warszawa, Polska, najlepszy warsztat samochodowy w Warszawa.
Serwis Samochodów z Napędem na 4 koła, Nasza firma serwisuje i naprawia samochody w Warszawie. Mechanik 4×4, Mechanik Samochodów z napędem 4×4, Naprawa samochodów 4×4 Warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Warszawa.
Related
37 thoughts on “Opony na zimę do terenówki. Testy Terenwizji”
Ja w frontierze mam zimowki na przodzie a na tyle bfg at. Przód dobrze hamuje na lodzie a tył dobrze kopie w terenie. Rozmiar ten sam, a roznica bieżników na plus.
Moj jeep cheerokee renegade wx sport 2,8 diesel na AT ekach polecanych na zime i lato dramatycznie w gorach na sliskim. Polecam zimówki albo zmiane na subaru ktorym wczwsniej jezdzilem. Wolałbym zebyscie pokazali zjazd z zasniezonej sliskiej gory liberty. On na sliskie sie absolutnie nie nadaje i na deszcz na tych oponach. Super jezdzi po blocie i piachu
Szukam fajnych opon do Jeep Compass 2019 1.4 benzyna 170 KM
Aktualnie mam teraz letnie oryginały 225/55/18 na alusach czy ten model i rozmiar opony będzie pasował pod mój standard rozmiaru jaki mam aktualny czy nie będzie kolidować na pełnym skręcie ? Jeśli nie odpowiada i nie pasuje ten rozmiar to co by Państwo polecili dla mnie. Szukam całorocznych AT o agresywnym bieżniku. Dziękuję za test 🙂
Opony w samochodzie to przez wielu kierowców niedoceniany element. Moim zdaniem to bardzo ważne, dobór opon, termin zmiany, sposób przechowywania. Ja swoje trzymam w magazynie Stokado, mam samoobsługową skrytkę, chowam, nie zajmuje miejsca w domu, a mogę tam też trzymać inne rzeczy. No i stawiam tak jak chce, a nie jak kiedyś w jakiejś firmie mi na hakach powiesili… Polecam Stokado i polecam dbać o opony 🙂
Sorki Panowie ale na podstawie Waszych umiejętności hamowania stwierdzam że wszyscy powinniście iść na kurs poślizgowy ponieważ nikt nie zahamował stosownie do warunków na drodze i żaden nie potrafi korzystać z hamulca górskiego który jest w każdym manualu. Patrol na Mt spoko jeździ i hamuje nawet na lodzie tylko trzeba umieć korzystać z tego co daje napęd na 4 koła i mieć abs w nodze a nie w samochodzie. Jeśli blokujemy 4 koła jednocześnie abs ma chwilę błędu co wprowadza pojazd w poślizg po czym odpuszcza i hamuje pulsacyjnie ale nadal doprowadza do momentowych poślizgów co wydłuża zatrzymanie pojazdu. Na lodzie należy hamować z absem czy też bez absu maksymalnie blisko granicy poślizgu ale nie zatrzymując żadnego koła nawet na ułamek sekundy ,ta metoda hamowania nie tylko zimą daje nam lepszą efektywność ale zawsze powinno się tak robić ,ponieważ latem też takie hamowanie daje nam możliwość sterowania autem i skraca drogę zatrzymania względem auta z abs. Drugie to to co spostrzegł "Driver" czyli hamowanie na tym samym odcinku drogi stworzyło bardzo śliski lód na którym ostatnie auto nie miało szansy się zatrzymać podobnie do pierwszego nawet gdyby jako ostatnie auto było to co było pierwsze na tych samych oponach. Ja w większości jeżdżę autami bez abs i innych pierdółek które robią z kierowców ameby na drodze do tego na zimę wolę tylny napęd bo łatwiej nim sterować w poślizgu. Bez urazy za komentarz ale takie są realia na naszych drogach że jak by zabrać elektronikę z aut to 90% kierowców nie umiała by zimą jechać. Najlepszy fragment odcinka 6:29–6:40 jak można obrócić 3 tonową furę z takim rozstawem osi? Polecam temu Panu kupić jakiegoś busa z tylnym napędem zdjąć skrzynię ładunkową i poćwiczyć poślizgi.
Jeśli jeżdżę głównie po asfalcie max 110-120km/h to warto interesować się oponami A/T dla większego bezpieczeństwa w zimie czy dać sobie spokój i kupić dobre całoroczne? Jak wygląda głośność i spalanie na oponach A/T, różnica jest bardzo duża w stosunku do zwykłych całorocznych, czy można przeboleć? A może najlepiej będzie kupić 2 komplety średniej klasy opony letnie i zimowe? Auto to Land Rover Freelander.
6.30 hamulce wadliwe, nierówno łapią a nie brak abs- u! Samochód ze sprawnymi hamulcami nie ma prawa tak sie zachować, bez względu czy abs istnieje czy nie.
Na zimówce do mnie nie dojedziesz a na Mt bez problemu. Przy większym śniegu at nie zawsze się uda. Widomo najlepiej na simex ale na twardym oblodzonym kontroli nie ma żadnej. I weź tu wybierz…
Oglądam masę filmów i już się chyba pogubiłam 🙁 Wnioskuję, że n ZIMĘ do Opla Frontery najlepsze będą AT, nie wiem tylko czy to mają być AT całoroczne czy szukać zimowych? W większości sklepów są AT całoroczne z tego co widziałam 🙁
Ja w frontierze mam zimowki na przodzie a na tyle bfg at. Przód dobrze hamuje na lodzie a tył dobrze kopie w terenie. Rozmiar ten sam, a roznica bieżników na plus.
Zimą na MT po normalnych drogach raczej odradzacie?
Debile z tym hamowaniem bez ABS
W mojej skromnej opinii ko2 w porównaniu do wrangler duratrac to trochę lipa. Tak z doświadczenia
Moj jeep cheerokee renegade wx sport 2,8 diesel na AT ekach polecanych na zime i lato dramatycznie w gorach na sliskim. Polecam zimówki albo zmiane na subaru ktorym wczwsniej jezdzilem. Wolałbym zebyscie pokazali zjazd z zasniezonej sliskiej gory liberty. On na sliskie sie absolutnie nie nadaje i na deszcz na tych oponach. Super jezdzi po blocie i piachu
chętnie zobaczylbym praktyczne porownanie opon Yokohama Geolandar A/T (G015) LT OWL , a Bfgoodrich A/T TA KO2
Ja mam na zimę i/t, to chyba takie a/t w wariancie zimowy. 😉
Wchodze po czasie i liberty jaki piekny jest hahah nie to co ostanio
zasyfić farbą las… gratulacje!
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie opon
Pirelli
Scorpion All Terrain Plus
265/65 R18 114 T WL SUV
Szukam fajnych opon do Jeep Compass 2019 1.4 benzyna 170 KM
Aktualnie mam teraz letnie oryginały 225/55/18 na alusach czy ten model i rozmiar opony będzie pasował pod mój standard rozmiaru jaki mam aktualny czy nie będzie kolidować na pełnym skręcie ? Jeśli nie odpowiada i nie pasuje ten rozmiar to co by Państwo polecili dla mnie. Szukam całorocznych AT o agresywnym bieżniku. Dziękuję za test 🙂
Ja jeżdżę na radar renegade r/t i są rewelacyjne.
Opony w samochodzie to przez wielu kierowców niedoceniany element. Moim zdaniem to bardzo ważne, dobór opon, termin zmiany, sposób przechowywania. Ja swoje trzymam w magazynie Stokado, mam samoobsługową skrytkę, chowam, nie zajmuje miejsca w domu, a mogę tam też trzymać inne rzeczy. No i stawiam tak jak chce, a nie jak kiedyś w jakiejś firmie mi na hakach powiesili… Polecam Stokado i polecam dbać o opony 🙂
Sorki Panowie ale na podstawie Waszych umiejętności hamowania stwierdzam że wszyscy powinniście iść na kurs poślizgowy ponieważ nikt nie zahamował stosownie do warunków na drodze i żaden nie potrafi korzystać z hamulca górskiego który jest w każdym manualu.
Patrol na Mt spoko jeździ i hamuje nawet na lodzie tylko trzeba umieć korzystać z tego co daje napęd na 4 koła i mieć abs w nodze a nie w samochodzie.
Jeśli blokujemy 4 koła jednocześnie abs ma chwilę błędu co wprowadza pojazd w poślizg po czym odpuszcza i hamuje pulsacyjnie ale nadal doprowadza do momentowych poślizgów co wydłuża zatrzymanie pojazdu.
Na lodzie należy hamować z absem czy też bez absu maksymalnie blisko granicy poślizgu ale nie zatrzymując żadnego koła nawet na ułamek sekundy ,ta metoda hamowania nie tylko zimą daje nam lepszą efektywność ale zawsze powinno się tak robić ,ponieważ latem też takie hamowanie daje nam możliwość sterowania autem i skraca drogę zatrzymania względem auta z abs.
Drugie to to co spostrzegł "Driver" czyli hamowanie na tym samym odcinku drogi stworzyło bardzo śliski lód na którym ostatnie auto nie miało szansy się zatrzymać podobnie do pierwszego nawet gdyby jako ostatnie auto było to co było pierwsze na tych samych oponach.
Ja w większości jeżdżę autami bez abs i innych pierdółek które robią z kierowców ameby na drodze do tego na zimę wolę tylny napęd bo łatwiej nim sterować w poślizgu.
Bez urazy za komentarz ale takie są realia na naszych drogach że jak by zabrać elektronikę z aut to 90% kierowców nie umiała by zimą jechać.
Najlepszy fragment odcinka 6:29–6:40 jak można obrócić 3 tonową furę z takim rozstawem osi?
Polecam temu Panu kupić jakiegoś busa z tylnym napędem zdjąć skrzynię ładunkową i poćwiczyć poślizgi.
A dlaczego nie ma zimowych AT??? Szukam i szukam i nie ma..
Film można by zaktualizować o pojawiające się w Polsce opony typu RT które w zimie są bardzo dobre
👍👍👍
No to trzeba edytować bo BF goodroch jedynie co ma dobrego to reklamę i radzikone potwierdzi .
te zimówki w jeepie to pewnie z 15 lat mają…
to auto z polska walczaca – profanacja
Jeśli jeżdżę głównie po asfalcie max 110-120km/h to warto interesować się oponami A/T dla większego bezpieczeństwa w zimie czy dać sobie spokój i kupić dobre całoroczne? Jak wygląda głośność i spalanie na oponach A/T, różnica jest bardzo duża w stosunku do zwykłych całorocznych, czy można przeboleć? A może najlepiej będzie kupić 2 komplety średniej klasy opony letnie i zimowe? Auto to Land Rover Freelander.
W terenówce, na zimę, tylko Dunlop Grandtrek SJ6
6.30 hamulce wadliwe, nierówno łapią a nie brak abs- u! Samochód ze sprawnymi hamulcami nie ma prawa tak sie zachować, bez względu czy abs istnieje czy nie.
Z tego co wynika to trzeba mieć dwa komplety kół . Przynajmniej na zimę 🙂
Od kiedy michlen jest słabą oponą
Jeśli dobrze widzę to opony AT bez ABS wypadły lepiej niż zimówki bez ABS…
Po zimie 2020 stwierdzam, że ten film jest już mało potrzebny, ale fajny
Na zimówce do mnie nie dojedziesz a na Mt bez problemu. Przy większym śniegu at nie zawsze się uda. Widomo najlepiej na simex ale na twardym oblodzonym kontroli nie ma żadnej. I weź tu wybierz…
Zabraklo mi porownania na asfalcie suchym i mokrym (warunki miejskie i szosowe)
a co powiecie na temat opon Pirelli Scorpion All Terrain Plus?
Oglądam masę filmów i już się chyba pogubiłam 🙁 Wnioskuję, że n ZIMĘ do Opla Frontery najlepsze będą AT, nie wiem tylko czy to mają być AT całoroczne czy szukać zimowych? W większości sklepów są AT całoroczne z tego co widziałam 🙁
Ja uważam ze opony zimowe były liche bieżnik nie agresywny
Mamy 22 grudnia 2019. Śniegu brak 🙁
Materiał fajny , ale nie wiem w końcu czy jak kupie at’eki to dam radę jechać w śniegu i na asfalcie zimowym
Dlaczego w PL nie można kupic COOPER ATW. Ktoś podpowie?
czyli dla kogoś kto będzie smigał w zimie w lecie trochę w terenie lekkim powinien kupić at goodrich?
A jak jest z bieznikiwanym bfgoodrich a/T ko2?
Kazdy samochod na badziewnych oponach w zimie to czołg